Welkom op Nolver's Room Corner!

Current time in Rotterdam, Netherlands

**Scroll altijd naar beneden om de actuele post te lezen**
https://live.staticflickr.com/8233/8518154948_f2352d5905_o.png

©2009-2024 Nolver's Room Corner. Images with my watermark are copyrighted by me, so I reserve all rights. It is not allowed to edit or to modify the pictures in any way. It is not allowed to use the images/backgrounds from the layout and from the welcome box. Please respect my work.

donderdag 9 februari 2023

Discriminatie in het vinden van laboratoriumbanen

Vooral donkere vrouwen hebben daar nu het meeste last van: we worden niet of nauwelijks uitgenodigd voor gesprekken als we solliciteren naar labfuncties. Of als we worden uitgenodigd voor gesprekken, is het allemaal voor Piet Snot. Ik zie het ook bij mijn ex-collega, die ik wel eens volg op LinkedIn. Ze krijgt wel labbanen, maar alleen voor een korte periode, net als ik toentertijd! Ik heb 1 keer een vast contract gehad op het laboratorium en daarna nooit meer. Al met al wordt er behoorlijk gediscrimineerd in de wetenschapswereld.

2011 is het jaar dat ik voor het laatst heb gewerkt als chemisch analist of laborant. In 2012 werd ik wel uitgenodigd voor gesprekken, maar had ik nooit succes in het vinden van een labbaan. Vanaf 2013 werd het erger. Ik werd praktisch bij voorbaat al afgewezen door die racistische uitzendbureaus voor labbanen en ging ik nauwelijks nog op gesprekken. Ik vond gelukkig banen, maar deze waren niet meer op het laboratorium. Dit was behoorlijk frusterend, omdat ik werken op het lab altijd heerlijk en leuk vond, maar ik gewoon keihard geen kansen meer kreeg.

Checkmark was/is het ergste. Ik heb nooit via hun gewerkt, maar ze zijn vreselijk racistisch naar donkere mensen! Ondanks dat ze zagen aan mijn CV dat ik 11 jaar werkervaring had, waren ze niet van plan om mij voor te stellen aan bedrijven. Toen ik doorkreeg hoe slecht, gemeen en racistisch ze wel niet waren, heb ik nadien nadrukkelijk gezegd dat ik geen emails meer van ze wil ontvangen; desondanks bleven ze me lastigvallen! Vandaar dat ik al hun emailadressen had geblokkeerd voor 2 of 3 jaartjes. Ik heb ze onlangs weer verwijderd, totdat ik plotseling weer een email kreeg van info@checkmark.nl. Ik heb dat irritante emailadres gelijk weer geblokkeerd!! ๐Ÿ˜ก๐Ÿ˜‚

In 2019 -toen ik in de ziektewet zat vanwege een gebroken enkel en kuitbeen door een ongeluk in 2018- kreeg ik zoveel emails van verschillende uitzendbureaus die mij zogenaamd wilden helpen aan het vinden van een labbaan, maar nooit met echte concrete banen kwamen aanzetten en mij alleen wilden hebben op een intake gesprek....en daar gingen mijn ogen open: ik werd gewoon aan het lijntje gehouden! Ik begon ze toen ook aan het lijntje te houden en zei toen eerst ja om een intakegesprek te hebben, maar later nee. Ze waren allemaal LEUGENAARS!!! Ik weet niet hoe het allemaal in elkaar zit bij het selecteren en werven van mensen bij uitzendbureaus, maar ik heb het gevoel dat ze een soort van bonus krijgen voor elk (zogenaamde) gesprek die zij uitvoeren, ondanks dat ze je niet helpen aan een baan!

In 2020 (ik zat toen inmiddels in de WW) merkte ik in de lente dat ik continu werd afgewezen toen ik solliciteerde voor labfuncties....en dat maakte mij toen laaiend en woest. Ik wilde absoluut niets meer met de labwereld te maken hebben. Ik heb toen bewust gekozen om mij te laten omscholen tot ICT-er, omdat daar een behoorlijke krapte op de arbeidsmarkt is en ik werken met computers erg leuk vind. De studie werd betaald door het UWV. Dat was het beste besluit die ik ooit had genomen! Dit heeft ervoor gezorgd dat ik afstand kon doen van het zoeken naar werk op het laboratorium! Hoewel er helaas ook op ICT gebied wordt gediscrimineerd, vond ik het heerlijk om aan de andere kant van de zijlijn te staan op de arbeidsmarkt.

In oktober 2021 heb ik mijn droombaan gevonden, hoewel ik dit nooit had verwacht van een productiebedrijf! Ik hoefde niet op gesprek te komen, maar ik mocht gelijk beginnen. Na 1 week simpel werk verrichten, werd ik gevraagd als ik kon meehelpen op de Stickerafdeling, waar ze mij gelijk tot afdelingshoofd hebben gemaakt๐Ÿ˜€ Ik had toen helemaal geen behoefte meer om op het laboratorium te werken; dit werk is het leukste werk wat ik ooit heb gedaan en wat ik NOG STEEDS met alle plezier doe! Ik heb in December 2022 een vast contract voor onbepaalde tijd aangeboden gekregen, na een jaar te hebben gewerkt voor het uitzendbureau. Ik ben helemaal in de wolken!! Ze hebben ook benadrukt, dat ze dit nog nooit hebben gedaan: iemand gelijk in vaste dienst nemen na een uitzendperiode. Ik voel me zo speciaal, dank aan de Heer!

De Heer heeft mij wel geopenbaard dat er nog meer moois voor mij komt en dat heeft te maken met werk op het gebied van ICT....en dat zal zijn in het huidige bedrijf waar ik werk...heerlijk gewoon! Alleen God weet wanneer dit zal geschieden ๐Ÿ˜

Inmiddels heb ik helemaal geen zin meer om op het lab te werken, ik ben behoorlijk vervreemd van dat wereldje en van de mensen en ik vind dit heerlijk. Met alles wat er is gebeurd, weet ik dat de Heer mij hier uiteindelijk wilde hebben in het huidige bedrijf. God heeft mij ook gezegd, dat hij mij bewust uit dat labwereldje heeft gehaald, omdat heel veel wetenschappelijke bedrijven en laboratoria, ten val zullen komen in de toekomst en dus ook heel veel labbanen zullen verdwijnen! Daarom dat Hij mij in de voedingssector heeft geplaatst: de beste beslissing ooit van de Heer! ๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten